Nytt år, nya resultat

Det nya året närmar sig med stormsteg och det är många som känner att det nya året är ett bra tillfälle att komma igång med sin träning, äta lite bättre och komma i bättre form. En tanke som slagit mig den senaste tiden är att intresset för hälsa, träning och kost har ökat i tidningar och på nätet de senaste åren och jag undrar om det någonsin tidigare har varit så mycket fokus på att må bra?! Samtidigt finns statistik från folkhälsomyndigheten att 49 % av alla vuxna svenskar är överviktiga eller lider av fetma. Det är nästan varannan svensk och jag tror inte att problemet beror på att människor inte vet vad de borde äta och att de borde röra på sig lite mer. Problemet är att det är svårt att genomföra det som är bra för hälsan varje dag, när det är stressigt, kallt, mörkt och bra på tv.

Ett av de bästa sätten för mig att ligga steget före i vardagen är Herbalifes näringsprodukter och att boka in gruppträning. Jag har fullt upp från eftermiddagen och framåt med personlig träning, gruppträning och hockeyträningar och jag har ofta inte tid att sätta mig ner och äta mellan 16.30-23.00. Det gör att jag behöver få i mig bra energi och näring på väldigt kort tid när jag är i farten mellan de olika aktiviteterna. Jag startar alltid dagen med en Formula 1 shake och fyller på med mellanmålsbars under dagen i kombination med frukt/nötter och ytterligare shakes inför och efter träningen. Jag har använt Herbalifes produkter i över 4 år och jag är även oberoende Herbalife medlem vilket innebär att jag har rätt att sälja Herbalifes produkter till andra som vill förbättra sin hälsa, gå upp eller ner i vikt, förbättra sina träningsresultat eller sin kroppssammansättning. Jag tror inte jag är ensam om att inte alltid ha tid att laga mat mellan dagens alla aktiviteter så tveka inte att höra av dig om du bestämt dig för att komma igång och ta din hälsa till nästa steg.

Jag har inga problem att träna på egen hand, men däremot har jag svårt att ta i det där lilla extra om jag tränar själv. Ofta blir viloperioderna mellan övningarna lite längre än de borde vara, vilket leder till lägre intensitet och att resultatet blir lidande.  Bilderna ovan är från sommaren och framåt när jag bestämde mig för att minska min fettprocent och resultatet blev allt synligare ju längre hösten gick. En av de stora förändringarna i träningen var att jag la till gruppträning med högintensitet 2 dagar i veckan vilket gjorde att jag inte ville missa träningen där jag kunde träffa träningskompisar med samma mål och ta ut mig lite mer än när jag tränar själv!

För att minska fettprocenten är kosten 80 % och träningen 20 % av resultatet. När det gäller kosten är grundreglerna att äta 5-7 mål per dag och att du får i dig protein vid varje mål och undviker skräpmat i veckorna. När det gäller träningen ska du satsa på högintensiv träning som utmanar hela kroppen för att öka förbränningen efter passet. Från och med lördag den 3 januari finns det möjlighet att vara med på gruppträning med fokus på fettförbränning med Gagner Träning. Gruppträningen med fokus på fettförbränning kommer att köras 3 gånger per vecka med start på lördag. Träningstiderna är:

 

  • Tisdagar 19.30-20.30
  • Onsdagar 18.00-19.00
  • Lördagar 10.00-11.00


Antalet platser är begränsat för att alla ska få ut maximal effekt. Det spelar ingen roll om du inte har tränat med rep, kettlebells eller släde eller något av de andra redskapen innan då jag går igenom övningarna vid varje pass. Kostnad är 90 kr/pass eller 10 gångers kort för 750 kr. All betalning sker via kortbetalning med iZettle i första hand eller faktura.

Boka din plats här eller via sms!

 

Kommentera gärna: